Declaratie indienen

Als je bij een arts, specialist, ziekenhuis of apotheek bent geweest, krijg je soms een rekening. Als wij de zorgkosten vergoeden, dan kun je deze bij ons declareren. Wij streven ernaar om declaraties binnen vijf werkdagen aan je te betalen. Wil je weten welke zorgkosten wij vergoeden? Kijk in: alle dekkingen.

Hoe declareer je medische kosten?

Je kunt je medische kosten declareren via de PNOzorg app, online via MijnPNO of per post.

Declareren met de PNOzorg app

Je kunt er bij PNOzorg altijd op rekenen dat wij je zorgkosten zo snel mogelijk vergoeden. Met de gratis PNOzorg app gaat het declareren van je zorgnota nog sneller en eenvoudiger. Met de app kun je declareren via je smartphone. Maak met je telefoon een foto van de originele nota en stuur deze naar ons toe. Binnen enkele dagen verwerken wij de nota. Een ander voordeel is, dat je met de app altijd je zorgpas bij de hand hebt. Want ga jij de deur nog uit zonder je smartphone?

Het werkt zo:
Deze stappen zijn eenmalig:

  • Download de app vanuit de App Store of Google Play.
  • Om de veiligheid van jouw gegevens in de app te garanderen, log je in met een persoonlijke pincode. Deze pincode stel je in door éénmalig een activatiecode op te vragen in MijnPNO, jouw persoonlijke online omgeving voor jouw zorgverzekeringsadministratie.
  • Inloggen in MijnPNO kan eenvoudig met jouw DigiD met sms-code.
  • Heb je nog geen DigiD met sms-code? Vraag dan direct een account aan met extra sms-code bij DigiD of voeg de extra sms-code toe. Binnen vijf werkdagen ontvang je jouw activeringscode voor DigiD.
  • Zet je zorgpasgegevens in de app en klik op ‘declareren’.

 Declaratie indienen:

  • Log in met je pincode
  • Klik op 'declareren'
  • Klik op ‘Foto maken’ en fotografeer je zorgnota. Is de foto goed? Dan klik je op ‘OK’. Nu opent er een scherm waarin je aanvullende informatie invult zoals de notadatum, het notabedrag en –nummer.
  • Klik op ‘verzenden’. Je declaratie belandt rechtstreeks in onze administratie. Wij verwerken je declaratie binnen vijf werkdagen.
 Meer functies

De app geeft je ook inzicht in de stand van het eigen risico en in de afhandeling van je declaraties. Daarnaast heeft de app nog een paar handigheidjes. Je kunt bijvoorbeeld meer zorgpassen aanmaken in één app (dit kan alleen als jij de polishouder bent). Dus ook de facturen van je gezin kun je via dezelfde app indienen. Naast de zorgpasgegevens bevat de app belangrijke telefoonnummers zoals een hulpnummer voor in het buitenland en het telefoonnummer van de PNO ZorgConsulent.

Ook digitaal declareren? Download de gratis app! 


Meer weten over de app? Kijk bij de 'veelgestelde vragen' of neem contact op met ons Service Center.

   

Online declareren

Online declareren gaat snel en gemakkelijk vanuit MijnPNO. Als je in het bezit bent van DigiD met sms-code, kun je direct inloggen op MijnPNO.

Ga naar de optie 'Online declareren' in MijnPNO en vul je gegevens in. Voeg een scan van de originele rekening toe en verstuur je declaratie digitaal. Je declaratie vind je direct terug in MijnPNO zodat je de afhandeling ervan kunt volgen.

Per post declareren

Medische kosten declareren per post gaat als volgt:


Zodra wij je declaratie binnen hebben, ontvang je van ons een nieuw declaratieformulier en de declaratiespecificatie.

Wanneer je per post medische kosten declareert, gebruik dan:

 
Zittend ziekenvervoer
Wil je een vergoeding krijgen voor zittend ziekenvervoer? Dan dien je dit eerst bij ons aan te vragen via onderstaand formulier:

Gebruik voor het declareren van zittend ziekenvervoer dit speciale declaratieformulier:

Heb je geen rekening ontvangen?
Dan hoef je niets te doen. We betalen de vergoeding dan direct aan je arts, specialist,  ziekenhuis of apotheek.

PNO Service Center

030 639 62 62
Maandag t/m vrijdag van
8.30 tot 21.00 uur


Copyright 2015 by PNOzorg | sitemap |  disclaimer | privacy
PNOzorg maakt gebruik van cookies. Lees hier over cookies