Declaratie indienen

Als je bij een arts, specialist, ziekenhuis of apotheek bent geweest, krijg je soms een rekening. Als wij de zorgkosten vergoeden, dan kun je deze bij ons declareren. Wij streven ernaar om declaraties binnen drie tot vijf werkdagen aan je te betalen. Wil je weten welke zorgkosten wij vergoeden? Kijk in: alle dekkingen.

Hoe declareer je medische kosten?

Je kunt je medische kosten declareren via de PNOzorg app, online via MijnPNO of per post.

Declareren met de PNOzorg app

Je kunt er bij PNOzorg altijd op rekenen dat wij je zorgkosten zo snel mogelijk vergoeden. Met de gratis PNOzorg declaratie-app gaat het declareren van je zorgnota nog sneller en eenvoudiger. Met de app kun je declareren via je smartphone. Maak met je telefoon een foto van de originele nota en stuur deze naar ons toe. Binnen enkele dagen verwerken wij de nota. Een ander voordeel is, dat je met de declaratie-app altijd je zorgpas bij de hand hebt. Want ga jij de deur nog uit zonder je smartphone?

Het werkt zo:

  • Download de app vanuit de App Store of Google Play
  • Zet je zorgpasgegevens in de app en klik op ‘declareren’
  • Klik op ‘Foto maken’ en fotografeer je zorgnota. Is de foto goed? Dan klik je op ‘OK’. Nu opent er een scherm waarin je aanvullende informatie invult zoals de notadatum, het notabedrag en –nummer
  • Klik op ‘verzenden’. Je declaratie belandt rechtstreeks in onze administratie. Wij verwerken je declaratie binnen een paar dagen.
Ook handig

De app heeft nog een paar handigheidjes. Je kunt bijvoorbeeld meer zorgpassen aanmaken in één app. Dus ook de facturen van je gezin kun je via dezelfde app indienen. Naast de zorgpasgegevens bevat de app belangrijke telefoonnummers zoals een hulpnummer voor in het buitenland en het telefoonnummer van de PNO ZorgConsulent.

Ook digitaal declareren? Download de gratis app! 



Meer weten over de declaratie app? Kijk bij de 'veelgestelde vragen' of neem contact op met onze klantenservice.

   



Online declareren

Online declareren gaat snel en gemakkelijk vanuit MijnPNO. Als je in het bezit bent van DigiD, kun je direct inloggen op MijnPNO. Wil of kun je niet via DigiD inloggen, dan kun je een wachtwoord voor het MijnPNO-account bij ons aanvragen.

Ga naar de optie 'Online declareren' in MijnPNO en vul je gegevens in. Voeg een scan van de originele rekening toe en verstuur je declaratie digitaal. Je declaratie vind je direct terug in MijnPNO zodat je de afhandeling ervan kunt volgen.

Per post declareren

Medische kosten declareren per post gaat als volgt:

  • Vul een declaratieformulier in. Je kunt één formulier gebruiken voor alle verzekerde personen die op de polis staan
  • Van elke declaratie stuur je een originele nota mee. Dat geldt ook voor declaraties van medische kosten uit het buitenland. Kopieën en aanmaningen kunnen wij niet in behandeling nemen.
  • Stuur je declaratie naar:
    PNOzorg
    Declaratiebehandeling
    Postbus 463
    3990 GG Houten

    Zodra wij je declaratie binnen hebben, ontvang je van ons een nieuw declaratieformulier, een overzicht van de declaratiegegevens van de verzekerde personen en de stand van je eigen risico.

    Wanneer je per post medische kosten declareert:
    Moeten wij de kosten direct aan jou betalen, gebruik dan:  Zittend ziekenvervoer
    Wil je een vergoeding krijgen voor zittend ziekenvervoer? Dan dien je dit eerst bij ons aan te vragen via onderstaand formulier:
    Gebruik voor het declareren van zittend ziekenvervoer dit speciale declaratieformulier:

    Heb je geen rekening ontvangen?
    Dan hoef je niets te doen. We betalen de vergoeding dan direct aan je arts, specialist,  ziekenhuis of apotheek.

  • PNOzorg Klantenservice

    030 639 62 62
    Maandag t/m Vrijdag
    van 8.30 uur tot 21.00 uur
    Zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur

    Copyright 2014 by PNOzorg | sitemap |  disclaimer | privacy