Betalen via iDEAL

Hoe werkt iDEAL via e-mail?

Het werkt heel eenvoudig. Je ontvangt een betaalverzoek of herinnering als e-mail. Om te betalen klik je op het betaalstrookje in deze AcceptEmail. Deze verbindt je met de transactiepagina, waarbij je met iDEAL jouw bank kiest. Alle benodigde gegevens zijn al ingevuld. Nu hoef je alleen nog in de eigen vertrouwde internetbankieromgeving jouw bevestiging voor akkoord van betalen te geven. De betaling gaat zoals je gewend bent, via internet- of mobiel bankieren van de eigen bank met de specifieke beveiligingsmethodes.

Veiligheid

Omdat AcceptEmail voor de betaling met iDEAL gebruikmaakt van de internetbetaalapplicatie van je eigen vertrouwde bank is het zeer veilig. Er worden géén betaalgegevens in de e-mail meegestuurd. Tijdens de betaling ziet je altijd wie de begunstigde is van de betaling en welk bedrag je betaalt.

Hoe herken je een veilige AcceptEmail van PNOzorg?

Om er zeker van te zijn dat je te maken hebt met een betrouwbare AcceptEmail van PNOzorg, kun je een AcceptEmail aan meerdere punten herkennen:

  • De door jou te betalen bedragen kun je altijd controleren in MijnPNO, jouw persoonlijke omgeving voor al je zorgzaken
  • De logo's van PNOzorg en AcceptEmail zijn duidelijk zichtbaar
  • De landingspagina is altijd https://transaction.acceptemail.com (controleer de ‘s’ in ‘https’)
  • AcceptEmail is geen directe link naar iDeal; je komt eerst op de landingspagina van AcceptEmail en pas daarna op de pagina van jouw eigen bank waar je veilig kunt betalen via iDeal

Meer informatie
Wil je meer weten over betalen met iDEAL via e-mail? Kijk dan op de website van AcceptEmail. Hier vind je meer informatie en via MijnPNO kun je direct AcceptEmail aanvragen. Dit kan onder het tabblad "mijn gegevens". Ook kun je contact opnemen met het Service Center op telefoon 030 639 62 62.

betalen via iDEAL