Veelgestelde vragen
Wij hebben een aantal veelgestelde vragen voor je op een rijtje gezet. Als je op de vraag klikt, verschijnt het antwoord.
Staat je vraag er niet bij of wil je meer weten? Bel met ons Service Center op 030 639 62 62 of stuur een e-mail.
Overstappen en wijzigen
Tot wanneer kan ik mijn verzekering wijzigen?
Hoe kan ik mijn verzekering wijzigen?
Krijg ik termijnkorting als ik mijn premie niet per maand betaal?
Ik betaal met een jaarpremie. Nu moet ik ook alvast premie betalen voor mijn zoon of dochter die gedurende het jaar 18 jaar wordt. Klopt dit?
Ik wil graag een aanvullende verzekering bij jullie afsluiten. Hanteren jullie wachttijden voordat ik gebruik kan maken van de dekking uit de aanvullende verzekering die ik afsluit?
Bij welke aanvullende verzekeringen worden er gezondheidsvragen gesteld?
Waarom stellen jullie gezondheidsvragen bij de aanvullende verzekeringen Optimaal, Top en Excellent?
Waarom stijgt de premie van de basisverzekering?
Als ik per 1 januari naar jullie overstap, zeggen jullie dan automatisch mijn huidige verzekering op?
Als ik per 1 januari naar jullie overstap en ik bedenk mij, kan ik dan nog opzeggen?
Kan ik ook alleen een aanvullende verzekering afsluiten?
Vragen over zorgpremie
Kan ik korting krijgen op de zorgpremies?
Ik wil mijn betalingen aan PNOzorg doen met iDEAL. Hoe werkt dat?
Ik heb een acceptgiro ontvangen, maar ik betaal altijd via automatische incasso. Hoe kan dit?
Ik heb een chronische aandoening. Gelden voor mij bijzondere regelingen?
Wanneer wordt de premie voor mijn zorgverzekering afgeschreven?
Vragen over declareren
Hoe declareer ik medische kosten?
Tot wanneer kan ik nota's declareren?
Ik heb alleen declaratieformulieren op mijn naam. Kan ik daar ook de nota’s van mijn partner en kinderen mee declareren?
Hoe weet ik of mijn declaratie is vergoed?
Hoe lang duurt het voordat mijn declaratie wordt uitbetaald?
Wat gebeurt er als ik rekeningen ontvang voor behandelingen in vorige kalenderjaren?
Vragen over eigen risico
Kan ik het eigen risico op de Basisverzekering wijzigen?
Kan mijn eigen risico verrekend worden met declaraties die ik nog van PNOzorg betaald krijg?
Wanneer betaal ik het verplicht eigen risico?
Is het mogelijk om de nota die ik heb gekregen voor het eigen risico, gespreid te betalen?
Vragen over PNO Buitenland
Ben ik dubbel verzekerd met PNO Buitenland én een (doorlopende) reisverzekering?
Hoe maak ik een keuze tussen PNO Buitenland en mijn (doorlopende) reisverzekering?
Kan ik mijn reisverzekering opzeggen?
Hoe werkt het voor kinderen onder de 18 jaar?
Overige vragen
Ik heb een relatienummer en een Burger Service nummer. Welk nummer moet ik doorgeven aan het ziekenhuis, mijn zorgverlener of de apotheek?
Hoe vraag ik toestemming voor zorg?
Ben je verplicht om je te verzekeren?
Wat moet ik doen als ik door een ongeval/voorval medische kosten heb gehad waarvoor een derde partij aansprakelijk is?
Hoe kan ik het ontvangen van papieren overzichten uit zetten?
Wat is het rekeningnummer van PNOzorg?
Ik kan mijn zorgpremie of eigen risico even niet in één keer betalen? Wat moet ik doen?
Heeft PNOzorg een preferentiebeleid voor medicijnen?
Mijn zorgpas is verlopen. Wat moet ik doen?
U bent hoofdverzekerde en u kunt de gegevens niet bekijken van de meeverzekerde. Waarom kunt u dit niet bekijken? En wat kunt u doen?
Nog vragen?
Neem gerust contact op met ons Service Center via telefoonnummer 030 639 62 62
Bekijk onze andere contactopties en actuele openingstijden op de pagina Contact.