Wijzigingen doorgeven

Verandert je (gezins)situatie, heb je een nieuw rekeningnummer of wil je jouw betaaltermijn wijzigen? Geef dit dan op tijd aan ons door. Alleen als we de juiste gegevens hebben, kunnen we je de beste service blijven bieden.

Welke gegevens kun je zelf wijzigen? 

Je kunt jouw persoonlijke gegevens snel en eenvoudig actueel houden via de PNO app en MijnPNO. Zodra je een wijziging hebt doorgevoerd is deze gelijk zichtbaar en verwerkt. Je kunt jouw gegevens wijzigen via ‘mijn gegevens’  in de PNO app of MijnPNO.

Let op: sommige gegevens kunnen alleen door de hoofdverzekerde gewijzigd worden!

 Dit is mogelijk via de PNO app en MijnPNO

Onderstaande gegevens kun je wijzigen in de PNO app én MijnPNO.

  • betaaltermijn
  • betaalwijze premie en zorgkosten
  • e-mailadres
  • IBAN
  • telefoonnummer

 

Dit is alleen mogelijk via MijnPNO

Onderstaande gegevens kun je alleen wijzigen in MijnPNO, dit is (nog) niet mogelijk in de PNO app.

  • een geboorte melden
  • polisblad downloaden als pdf
  • jouw verzekering wijzigen voor jezelf en eventuele medeverzekerde(n)
  • de verzekering wijzigen voor jouw kind dat 18 wordt
  • het vrijwillig eigen risico verhogen of verlagen

Log direct in op uw persoonlijke MijnPNO via uw DigiD

Inloggen
PNOzorg oudere man staat lachend voor werkbank.jpg

Dit is alleen mogelijk via ons contactformulier

Via het contactformulier met daarbij een document waaruit onderstaande wijziging blijkt:

  • begin of beëindiging militaire dienst
  • detentie
  • opzeggen collectieve verzekering


Verhuizing

Heb je een basisverzekering bij ons en verhuis je binnen Nederland? Dan krijgen wij je nieuwe adresgegevens door van de gemeente. Je hoeft niets te doen.

Wil je de wijzigingen liever schriftelijk insturen? Stuur dan een brief naar: 

PNOzorg
Klantenservice
Postbus 459
3990 GG Houten

Heeft u nog vragen?
Neem gerust contact op met ons Service Center via telefoonnummer 030 639 62 62
(maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 18.00 uur, Facebook of Twitter)

Aan het eind van het jaar opzeggen

Het opzeggen van je zorgverzekering kan uitsluitend schriftelijk - dus niet telefonisch - door het sturen van een ondertekende brief vóór 31 december van het huidige jaar. Deze ondertekende brief kun je ook scannen en ons per e-mail toesturen. In dat geval eindigt de verzekering per 1 januari van het volgende jaar. Na opzegging ontvang je van ons een bevestiging van uitschrijving.
Wanneer je besluit over te stappen naar een andere zorgverzekeraar, kun je ook gebruik maken van de opzegservice die door de nieuwe verzekeraar wordt aangeboden.

Tussentijds opzeggen

Je kunt tussentijds opzeggen als je zorgverzekeraar de polisvoorwaarden in je nadeel wijzigt en deze wijziging niet volgt uit een wettelijke wijziging. Opzeggen kan alleen schriftelijk door het sturen van een aangetekende brief, binnen één maand na ontvangst van de betreffende wijziging. Stuur je opzegging in dat geval naar:

PNOzorg
Klantenservice
Postbus 459
3990 GG Houten