Zorgpas: uw verzekeringsbewijs

Met uw zorgpas heeft u uw verzekeringsbewijs altijd bij de hand. Zo zien zorgverleners eenvoudig waar u verzekerd bent.

Digitale zorgpas

Bij PNO heeft u een digitale zorgpas. Deze kunt u via MijnPNO of de PNOzorg app bekijken en aan een zorgverlener laten zien. U heeft uw zorgpas dus altijd bij de hand. Uw digitale zorgpas is geldig zolang u bij PNOzorg verzekerd bent.

Waar vind ik de digitale zorgpas?

  • In de PNOzorg app: Meer > Digitale zorgpas
  • In MijnPNO: Mijn status > Digitale zorgpas
  • De zorgpas van een kind onder de 18 jaar, vindt u in het MijnPNO-account en de PNOzorg app van de hoofdverzekerde

Fysieke zorgpas

Iedereen die zich nieuw bij PNOzorg verzekert, krijgt binnen 10 werkdagen automatisch een fysieke zorgpas toegestuurd. Deze zorgpas is vijf jaar geldig. Is de pas verlopen, dan sturen wij niet automatisch een nieuwe pas. Wij merken namelijk dat de meeste verzekerden gebruikmaken van de digitale zorgpas en EHIC.

Op reis met uw zorgpas

Heeft u op uw Europese reisbestemming met spoed zorg nodig? Dan heeft u een Europese zorgpas (EHIC) nodig. Zowel uw digitale als fysieke zorgpas bevatten een EHIC. Hiermee kunt u noodzakelijke medische zorg ontvangen in onder meer de EU en Australiƫ.

Voor sommige landen heeft u een andere verzekeringsverklaring nodig. Benieuwd welk verzekeringsbewijs u nodig heeft voor uw reis? Bekijk dan de pagina Neem het juiste verzekeringsbewijs mee.

Let op: de digitale zorgpas is geen officiƫle EHIC.

Soms accepteren zorgverleners in het buitenland deze digitale pas niet. U kunt dan contact opnemen met ons Service Center via het nummer +31 30 639 62 62. Wij sturen dan een bewijs van verzekering naar de zorgverlener. Is uw zorgpas verlopen en neemt u toch liever een fysieke zorgpas mee naar het buitenland? Dan kunt u deze voor vertrek bij ons aanvragen. U ontvangt de pas binnen 10 werkdagen gratis thuis. Houd er rekening mee dat wij de zorgpas altijd sturen naar het adres van de hoofdverzekerde.