Buitenland repatriering

Als u na ongeval of ziekte ergens anders heen gebracht moet worden.

Vergoedingen A-Z

Wat u vergoed krijgt

Wordt u tijdens een reis ernstig ziek, of heeft u ernstig letsel door een ongeval? Dan geldt voor de medische zorg die u nodig heeft de vergoeding Buitenland: spoedeisende zorg.

Het kan zijn dat u voor bijvoorbeeld (vervolg)behandeling of voor verder herstel ergens anders heen gebracht moet worden. Dat noemen we repatriëring. De aanvullende verzekeringen Buitenland en Excellent vergoeden repatriëring, als die medisch noodzakelijk is.

Buitenland en Excellent vergoeden:

  • vervoer naar een door onze alarmcentrale Zorgassistance bepaald land, met de medische begeleiding die daarbij nodig is
  • extra kosten van verblijf, als u wel vervoerd moet worden maar dat nog niet kan
  • 1 keer vervoer en verblijf voor 1 persoon, als iemand u tijdens die periode komt bezoeken

Kunt u naar huis terug, maar kan dat door de ziekte of het letsel niet met het geplande vervoermiddel? Dan vergoeden Buitenland en Excellent de extra vervoerskosten.

Er gelden maximale vergoedingen. Voor vervoer zijn dat: auto € 0,27 per km, vliegreis economy class. En voor verblijf: € 150 per dag

Vergoeding per verzekering

  • Repatriëring naar door alarmcentrale Zorgassistance bepaald land
  • Verblijf, als repatriëring nog niet kan
  • Reis en verblijf voor 1 persoon die naar u toe komt
  • Extra kosten ander vervoer(middel)

  • Repatriëring naar door alarmcentrale Zorgassistance bepaald land
  • Verblijf, als repatriëring nog niet kan
  • Reis en verblijf voor 1 persoon die naar u toe komt
  • Extra kosten ander vervoer(middel)

Wat u zelf betaalt

Geen eigen bijdrage

Voor deze diensten betaalt u geen eigen bijdrage.
Hoe werkt dat?

Geen eigen risico

Deze diensten vallen onder de aanvullende verzekering. Hiervoor geldt geen eigen risico.
Hoe werkt dat?

Dit moet u zelf doen

U moet altijd contact opnemen met onze alarmcentrale Zorgassistance voordat u kosten maakt

Behalve als dat niet mogelijk is. Onze alarmcentrale Zorgassistance is altijd bereikbaar op telefoonnummer +31 (0)88 668 97 71. Wij vergoeden telefoonkosten vanuit het buitenland naar onze alarmcentrale.

Goed om te weten

De algemene regels gelden voor alle zorg en voor iedereen. Er staat bijvoorbeeld in wat nooit wordt vergoed. En welke wijzigingen u moet doorgeven.
Hierboven staan alleen de belangrijkste voorwaarden. De uitgebreide voorwaarden Buitenland bepalen uw vergoeding. Dat geldt ook als u Excellent heeft. Buitenland is daar namelijk onderdeel van.
Als u vervoer en verblijf zelf regelt, krijgt u mogelijk niet alle kosten vergoed.
Deze ongevallendekking geldt bij een ongeval met blijvende gevolgen.

Heb je vragen? Wij helpen je graag.

Het Service Center is bereikbaar via 030 639 62 62 op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur

Vergoedingen A-Z
`

Declareer jij je zorgkosten al via de PNOzorg app?

Meer over de app