Verhaalsbijstand bij letselschade

Heeft u persoonlijke kosten door een ongeval?

Vergoedingen A-Z

Wat u vergoed krijgt

Ook na een ongeval gelden de 'gewone' vergoedingen van de basisverzekering en de aanvullende verzekeringen. Maar het kan zijn dat u niet alle kosten vergoed krijgt. Bijvoorbeeld omdat u eigen risico of een eigen bijdrage betaalt. Of omdat u inkomsten misloopt. Misschien wilt u smartengeld ontvangen.

U kunt dan uw rechtsbijstandverzekering inschakelen. Heeft u die niet? Dan bieden wij een verhaalsbijstand-service voor die kosten die u zelf betaalt, gemiste inkomsten en smartengeld. Een door ons ingeschakelde advocaat of schaderegelaar probeert dan uw schade te verhalen op (de verzekering van) de persoon die het ongeval heeft veroorzaakt.

In de regels verhaalsbijstand-service staat wat de service inhoudt en wat de voorwaarden zijn.

De aanvullende verzekeringen Start en hoger vergoeden de verhaalsbijstand-service die wij voor u regelen tot maximaal € 12.500 per ongeval. Kosten van een rechtszaak vallen daar ook onder.

Heeft u alleen een basisverzekering? Dan kunnen wij informatie geven over het verhalen van schade.

Dit wordt niet vergoed

  • kosten die u zelf maakt buiten de verhaalsbijstand-service om

Heeft u nog vragen?

Neem dan contact op met onze afdeling Verhaalszaken. Dit kan telefonisch op 030 639 62 64  of per e-mail verhaalszaken@pnozorg.nl. Wij helpen u graag verder.

Vergoeding per verzekering

Maximaal, per ongeval

Maximaal, per ongeval

Maximaal, per ongeval

Maximaal, per ongeval

Maximaal, per ongeval

Maximaal, per ongeval

Wat u zelf betaalt

Geen eigen bijdrage

Voor deze dienst betaalt u geen eigen bijdrage.
Hoe werkt dat?

Geen eigen risico

Deze dienst valt onder de aanvullende verzekering. Hiervoor geldt geen eigen risico.
Hoe werkt dat?


Dit moet u zelf doen

Geef het ons door als medische kosten met een ongeval te maken hebben

Zo kunnen wij nagaan of iemand anders voor die kosten aansprakelijk is. Kruis het vakje ‘ongeval’ aan als u declareert. Of stuur ons een ingevuld vragenformulier verhaalszaken als u weet dat het ziekenhuis of een andere zorgverlener rechtstreeks bij ons gaat declareren.

Goed om te weten

De algemene regels gelden voor alle zorg en voor iedereen. Er staat bijvoorbeeld in wat nooit wordt vergoed. En welke wijzigingen u moet doorgeven.

Heb je vragen? Wij helpen je graag.

Het Service Center is bereikbaar via 030 639 62 62 op maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur

Vergoedingen A-Z
`

Declareer jij je zorgkosten al via de PNOzorg app?

Meer over de app