Bril, (contact)lenzen en ooglaseren
Ziet u niet scherp meer?
Vergoeding per verzekering
Basis
100% bij medische indicatie, uit vergoeding
Brillenglazen en lenzen bij medische indicatie
Start
Geen vergoeding
Beter
Geen vergoeding
Plus
Geen vergoeding
Optimaal
€ 175 per 2 aansluitende kalenderjaren
Max., voor brillenglazen, lenzen en ooglaseren samen
Top
€ 350 per 2 aansluitende kalenderjaren
Max.,voor brillenglazen, lenzen en ooglaseren samen
Excellent
€ 500 per 2 aansluitende kalenderjaren
Max., voor brillenglazen, lenzen en ooglaseren samen
Wat u vergoed krijgt
De basisverzekering vergoedt brillenglazen en lenzen alleen als u ze op medische indicatie moet gebruiken, bijvoorbeeld omdat u een oogaandoening heeft. Ze vallen dan onder de vergoeding Brillenglazen en lenzen bij medische indicatie.
Heeft u geen medische indicatie, maar wel een bril of lenzen nodig vanwege bij- of verziendheid? Of overweegt u ooglaseren?
De aanvullende verzekeringen Optimaal en hoger vergoeden:
- brillenglazen met of zonder montuur
- prismabril
- contactlenzen, nachtlenzen, torische lenzen
- geïmplanteerde lenzen
- ooglaserbehandeling
- reparatie van de bril
De brillenglazen en lenzen moeten versterkend zijn of een corrigerende werking hebben.
Er geldt een maximale vergoeding per 2 aansluitende kalenderjaren. Voor de maximale vergoeding telt ieder jaar de vergoeding in het vorige kalenderjaar mee. Wij vergoeden dus nooit meer dan de maximale vergoeding min het bedrag dat u vorig jaar vergoed heeft gekregen. U kunt het volledige vergoedingsbedrag alleen gebruiken als u in het vorige jaar geen vergoeding heeft gehad. De maximale vergoeding voor de 2 jaren staat hieronder.
Hier kunt u terecht
- bril en contactlenzen: opticien
- ooglaseren en geïmplanteerde lenzen: ziekenhuis of zelfstandig behandelcentrum (ZBC)
Dit wordt niet vergoed
- lenzenvloeistof
- los brilmontuur
- brillenkoker en andere accessoires
- oogmeting (refractiemeting) en oogcontrole, aanmeetkosten en aanpassingskosten
- duikbril
- floaterlaseren
Wat u zelf betaalt
Geen eigen bijdrage
Voor deze zorg betaalt u geen eigen bijdrage.
Hoe werkt dat?
Geen eigen risico
Deze zorg valt onder de aanvullende verzekering. Hiervoor geldt geen eigen risico.
Hoe werkt dat?
Dit moet u zelf doen
Declareer bij een nieuwe bril montuur en glazen samen
Heeft u een nieuwe bril? Declareer deze dan als één geheel. Een los montuur vergoeden wij namelijk niet.
Zorg dat notagegevens compleet zijn
Dit moet op de nota voor een bril of (contact)lenzen staan:
- naam en geboortedatum
- soort brillenglazen of (contact)lenzen
- correctie of sterkte
- gegevens van het montuur
- bedrag van de brillenglazen, (contact)lenzen en het montuur
- als u korting krijgt: voor welke onderdelen die geldt
Goed om te weten
De algemene regels zijn altijd van toepassing
Nog vragen?
Neem gerust contact op met ons Service Center via telefoonnummer 030 639 62 62
Bekijk onze andere contactopties en actuele openingstijden op de pagina Contact.