PNO ZorgConsulent

Ben je bij ons verzekerd en heb je een vraag over bijvoorbeeld medisch advies of een behandelmethode? Dan staat de PNO ZorgConsulent met antwoorden en advies voor je klaar. Hij of zij kan je helpen met:

  • Telefonisch advies van een arts of diëtist over ziektes, aandoeningen of voeding
  • Het vinden van een zorgverlener, zoals een huisarts, tandarts of psycholoog, mocht je er met de Zorgzoeker niet helemaal uitkomen
  • Bemiddeling om de wachttijd voor een afspraak met een specialist of een opname te verkorten
  • Meer informatie over een behandelmethode of operatie
  • Voorlichting en bemiddeling bij een second opinion
  • Het regelen (niet het betalen) van thuiszorg
  • Het regelen, en het geven van een gedeeltelijke tegemoetkoming in de opvangkosten voor je kind(eren) of voor een zorgafhankelijke partner als jij wordt opgenomen in het ziekenhuis. Je vindt deze tegemoetkoming bij ‘Family Care’ in de aanvullende verzekeringen ‘PNO Extra’ en ‘PNO Compleet’.
  • Voorlichting, advies en bemiddeling bij (preventief) gezondheidsonderzoek
  • Een gezondheidscheck met een sport- en beweegadvies
  • Informatie over gezond leven, eten en bewegen

Persoonlijke ZorgConsulent

Jouw Persoonlijke ZorgConsulent is dé vraagbaak voor al je vragen over zorg. Iemand die zich verdiept in jouw persoonlijke situatie en je telefonisch zoveel mogelijk begeleidt in het zorgtraject dat voor je ligt. Omdat je te maken hebt met één persoon, hoef je je verhaal niet telkens opnieuw te doen. Dat is wel zo fijn. De Persoonlijke ZorgConsulent is er echt voor jou!

Je kunt bij de Persoonlijke ZorgConsulent terecht voor al je vragen over:

  • Prostaatkanker en het stellen van de diagnose (diagnostiek)
  • Borstkanker en het stellen van de diagnose (diagnostiek)
  • Gezondheid (leefstijladviezen en het veranderen van de leefstijl)

Bereikbaarheid van de PNO ZorgConsulent

Een aanvraag bij de PNO ZorgConsulent kun je doen via MijnPNO of op werkdagen van 8:30 tot 17:30 uur via het gratis telefoonnummer 0800 020 00 04.