Declareren medische kosten buitenland
Je wilt natuurlijk niet dat het gebeurt. Maar soms heb je tijdens een verblijf in het buitenland een dokter nodig. Bijvoorbeeld als je met een oorontsteking naar de huisarts gaat. Hoe kun je dan de nota’s van die dokter bij ons declareren? En wat moet er op de nota staan?
Heb je vragen over jouw situatie? We helpen je graag.
Het Service Center is maandag tot en met vrijdag bereikbaar van 08.00 tot 18.00 uur via 030 639 62 62.

Een buitenlandse rekening declareren
Je kunt gebruik maken van het declaratieformulier, MijnPNO of de declaratie app. Om jouw buitenlandse nota’s snel te kunnen verwerken, is het belangrijk dat deze de volgende gegevens bevatten:
- Naam en geboortedatum van de verzekerde voor wie de kosten zijn gemaakt
- Naam van de behandelaar en zijn/haar specialisme
- Notadatum
- Behandeldatum
- Specificaties van behandelingen / onderzoeken en voor welke medische indicatie
Bij levering van geneesmiddelen per geneesmiddel:
- Welk middel
- Hoeveel stuks of hoeveel mg/ml
- Prijs
Stuur met jouw nota mee:
- Alle originele recepten en verwijsbrieven
- Bij opname: jouw medisch rapport
Ook moet een buitenlandse nota in het Nederlands zijn, of in het Engels, Duits, Frans of Spaans. Is de nota in een andere taal? Dan kunnen wij je vragen om een officiële vertaling te laten maken. De kosten zijn dan voor jouw rekening.
Stuur alles zo snel mogelijk naar PNOzorg, Postbus 463, 3990 GG Houten.